Opel Insignia GSi

opel-insignia-gsi

Când le pomeniți fanilor Opel de acele trei litere magice, GSi, nu va trebui să așteptați mult pentru un răspuns și un zâmbet larg. Le vei simți satisfacția, dar și un strop de nostalgie. Este marca care la sfârșitul anilor 1980 și începutul anilor 90 a simbolizat versiunile de top și cele mai puternice modele ale producătorului din Russelsheim. Mai clar, mai precis, și mai eficient asta ar fi cea mai bună descriere a Opel Insignia GSi. Este o mașină sport destinată tuturor celor care își doresc ceva special, fie în socializarea obișnuită, de zi cu zi sau într-un weekend pe un drum de munte. Desigur, mașinile sport sunt mai potrivite pentru șoferii mai tineri, iar sedanurile de familie sunt cumva mai potrivite pentru cei mai în vârstă. Insignia GSi este un compromis între un vehicul sport și o mașină pentru transportul în familie.

Șasiu pentru cunoscători

Opel Insignia GSi va atrage atenția prin designul său agresiv și atractiv, dar și cu caracteristici bune de condus care sunt capabile să depășească limita de anduranță a pasagerilor obișnuiți. Și anume, atunci când conduceți pe drumuri întortocheate, este foarte ușor să treceți linia dintre conducerea normală și cea rapidă. Motivul pentru aceasta este șasiul complet nou al modelului GSi și stă la baza plăcerii maxime a conducerii și a puterii eficiente: arcurile mai scurte coboară GSi cu 10 milimetri, iar amortizoarele sport speciale reduc mișcarea corpului la minimum.

De asemenea, FlexRide reglează amortizoarele și direcția într-o fracțiune de secundă, iar unitatea de control modifică calibrarea pedalei de accelerație și punctele de schimbare a transmisiei automate cu 8 trepte, de altfel foarte bună. De asemenea, șoferul poate alege între modurile Standard, Tour și Sport, iar în funcție de cel ales, răspunsul la direcție și la accelerația poate fi și mai direct. Exclusiv pentru Opel Insignia GSi este modul Competitiv, care este activat de comutatorul ESP. Dacă sunt apăsate de două ori, cele mai curajoase pot crește libertatea șasiului, iar controlul tracțiunii este dezactivat.

opel-insignia-gsi

Senzație sportivă și tracțiune integrală

Pe volan există manete de schimbare a vitezei, astfel încât să vă simțiți ca și cum ați fi într-o mașină de curse. Caracteristica specială a lui Insignia GSi este cu siguranță sistemul de tracțiune integrală Twinster cu distribuție vectorială a cuplului care completează perfect șasiul sport. În acest sistem high-tech, care este unic în segment, diferențialul convențional al punții spate este înlocuit cu două ambreiaje care controlează într-o fracțiune de secundă cât de mult cuplu este trimis fiecărei roți în mod individual.

In functie de situatia drumului, rotile accelereaza independent, indiferent de suprafata sau conditii. Prin urmare, subvirarea nedorită va fi necunoscută șoferilor de la Insignia GSi, care urmează cu acuratețe și exact calea de mișcare dată, așa cum am văzut cu siguranță pe pista de testare Michelin.

Benzina cu 260 CP sau motorina cu 209 CP?

Opel a echipat Insignia GSi cu un motor diesel BiTurbo de 2 litri (NEDC: condus în oraș 9,2 l/100 km, drum deschis 5,7 l/100 km, mixt 7,0 l/100 km, emisii CO2 186 g/km) cu 154 kW ( 209 CP) la 4000 rpm și cel mai mare cuplu de 480 Nm la 1500 rpm. GSi Grand Sport BiTurbo accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,9 secunde și atinge o viteză maximă de 233 km/h.

Oricine preferă să aleagă Insignia GSi cu motor turbo pe benzină poate alege motorul de 2 litri cu 191 kW (260 CP) (NEDC: 11,2 l / 7,1 / 8,6 l/100 km, emisii CO2 197 g/km). Motorul 2.0 Turbo pe benzină dezvoltă un cuplu maxim de 400 Nm între 2500 și 4000 rpm și propulsează Insignia GSi Grand Sport de la 0 la 100 km/h în 7,2 secunde și permite o viteză maximă de 250 km/h.

Plăcerea la volan

Nu trebuie să uităm de anvelopele Michelin Pilot Sport 4 S cu aderență deosebit de ridicată, pe jantele caracteristice de 20 de inci pentru Opel. Pentru o decelerare superioară, există frâne Brembo puternice, cu 4 pistoane, cu un diametru de 345 mm. După cum puteți vedea, totul este așa cum ar trebui să fie, dar cum este Insignia GSi în practică? Mașina tolerează bine condusul dur, iar șoferul „se joacă” foarte ușor în spatele volanului și aproape inconștient începe să doboare recorduri pentru atingerea anumitor distanțe.

Pe autostradă, Insignia GSi domnește suprem, fie că este vorba de versiunea pe benzină de 260 CP sau de turbodiesel de 210 CP. Performanța este demnă de numele GSi și subliniem în special cuplul mare (400 Nm benzină, 480 Nm diesel) care face ca fiecare depășire să fie o briză. Desigur, acestea sunt caracteristicile sportive ale Opel Insignia GSi, adică capacitățile sale, care nu sunt adecvate pentru a fi utilizate în traficul public și mai ales nu cu familia în mașină. Dar doar cât să știi și să poți spune că GSi se comportă bine pe rând.

opel-insignia-gsi

Cu toate acestea, acesta este și un sedan confortabil pentru fiecare zi

Ceea ce este, de asemenea, important de subliniat este capacitatea de utilizare a Insignia GSi și chiar nu este nimic de reproșat. Cu niște accesorii sport clasice, caracteristice lui GSi, nu există nicio diferență mare față de Insignia obișnuită. Si asta inseamna ca interiorul este spatios, perfect ergonomic adaptat tuturor pasagerilor, care au spatiu mai mult decat suficient la dispozitie. Remarcăm mai ales că spațiul în spate nu este lipsit, iar scaunele cu spătare laterale pronunțate (scaunele sport AGR special dezvoltate pentru acest model) țin perfect caroseria în viraj și nu te obosesc nici pe distanțe lungi.

Șoferii lui Opel Insignia GSi se vor putea bucura de și mai multă tehnologie de ultimă oră, începând cu luminile revoluționare IntelliLux LED Matrix până la avertizarea de coliziune frontală cu detectarea pietonilor și frânarea automată de urgență. Toate acestea fac din Insignia GSi Grand Sport un sedan sport fără compromisuri, iar Sports Tourer un break atractiv, practic și, mai presus de toate, sigur pentru întreaga familie.

În general, cu caracteristicile sale de conducere, Insignia GSi dă impresia unei caroserie extrem de puternice și a unei construcție solide. GSi ni se pare a fi o alegere bună pentru familiile tinere sau pentru oricine simte așa. Timpul va spune ce răspuns va avea Opel Insignia GSi în rândul clienților. Spunem doar că GSi One este o mașină cu adevărat grozavă care merită cu siguranță atenția ta.

Primele exemple de Manta GSi și Kadetta GSi au început să ruleze pe șosea în 1984, propulsate de un motor de 1,8 litri cu 115 CP. Doar patru ani mai târziu, Kadetta 2.0 GSi 16V de 2 litri DOHC și 16 supape a oferit 150 CP. Și primul Astra a avut acel motor, iar în 1993 a apărut o alternativă de 1,8 litri cu 125 CP sub forma lui Astra GSi. Versiunile GSi au apărut și în diverse generații de Corsa, începând cu ediția A de 100 CP (1988) care a devenit un clasic foarte apreciat, și nu trebuie să uităm de Corsa D de 150 CP din 2012.

Dar trebuie să fim sinceri și să recunoaștem, în ultimii ani, GSi-ul a căzut oarecum în umbra versiunilor OPC care au preluat primatul celor mai performanti ai Opel. Cu toate acestea, GSi a stârnit nostalgia tuturor fanilor și Opel a răspuns returnând această marcă celebră cu Insignia

Vezi și

peugeot-5008

Peugeot 5008 și 308 facelift

Continuând ascensiunea către categorii mai luxoase, Peugeot prezintă un nou SUV din segmentul D care își propune să devină principalul vehicul cu șapte locuri din categoria sa. De asemenea, brandul francez introduce pe piață o versiune reîmprospătată a modelului său cel mai de succes 308.

Trimite mesaj
Bună ziua! Cu ce informații vă putem ajuta?
Call Now Button