Porsche vă aduce fapte interesante care leagă modelele sportive și succesele Porsche și legendara cursă de anduranță, 24 de ore de la Le Mans.
Cea de-a 85-a ediție a 24 de ore Le Mans de anul acesta, pe Circuitul de la Sarthe, este programată în perioada 17-18 iunie. Cursa va cuprinde șase echipaje din clasa LMP1, care include personajul principal al acestui articol, Porsche 919 Hybrid. Mai mult, 25 de echipaje au fost înscrise la clasa LMP2, 13 la categoria LMGTE Pro și 16 la categoria LMGTE Am.
Recordul de 18 victorii la general este cel mai faimos număr care leagă Porsche și Le Mans. Prin urmare, în acest articol aducem de două ori mai multe fapte și date interesante. Aflați care este relația dintre Porsche 919 Hybrid și puterea unui mic așezământ, ce oră a fost când Mark Webber a condus primul său tur în clasa LMP1 și cât timp a trecut de la prima victorie a unei mașini de curse hibride Porsche. Ei bine, să mergem, fără o ordine anume.
01 Primul test funcțional cu 919 original a fost condus de șoferul de testare Porsche, Timo Bernhard, pe 12 iunie 2013, pe pista de testare din Weissach. Doi ani mai târziu, cu prototipuri suplimentare dezvoltate pentru Le Mans, a devenit campion mondial la cursa de anduranță.
02 Eroii celebri de la Hollywood au concurat cu un Porsche la Le Mans: încercarea lui Steve McQueen s-a încheiat în cinematografe în 1971, Paul Newman a terminat pe locul al doilea la general în 1979, și Patrick Dempsey și-a găsit drumul pe podium, în 2015 pe locul secund în clasa GTE-Am.
03 În cursa de 24 de ore, fiecare dintre piloții Porsche LMP petrece în medie 3:12 ore pe banca de masaj.
04 Patru angajați Porsche LMP au format o mică delegație care a călătorit la Le Mans în scopuri de cercetare în 2013, cu un an înainte de a reveni la curse, și au experimentat prima victorie a unui Porsche de testare din 1998. 911 RSR a câștigat clasa GT.
05 Echipa condusă de Fritz Enzinger avea cinci membri, care la sfârșitul anului 2011 au început pregătirile pentru întoarcerea lui Porsche în categoria de vârf a curselor de anduranță. În 2015, echipa are 260 de angajați, dintre care 160 sunt ingineri.
06 Șase piloți de curse în trei dormitoare: întotdeauna doi șoferi Porsche LMP din Le Mans împart un container în spatele boxelor, destinat dormitului și odihnei. Aceasta include o baie comună, dar liniștea nu este o opțiune.
07 Până la 8 MJ (megajouli) de la sistemul de recuperare a energiei pe tur în Le Mans, cea mai înaltă clasă în reglementările de eficiență. În 2015, Porsche, ca primul și multă vreme singurul producător, a îndrăznit să intre în această sferă. Provocarea din spatele acestei tendințe a viitorului: cu cât 919 folosește mai multă energie electrică, cu atât poate arde mai puțin combustibil.
08 La 10:00 p.m., pe 10 iunie 2015, Neel Jani a intrat în prima sesiune de calificări la Le Mans. Cu un timp de 3:16.887 minute, a stabilit un record care rămâne și astăzi.
09 Doisprezece membri au format grupul principal care a început asamblarea structurii de oțel cu două etaje pentru hala din spatele gropii Porsche LMP pe 23 mai 2017, cu aproape patru săptămâni înainte de începerea cursei. Apoi pe 30 mai a sosit un convoi de 8 semiremorci, în care au fost aduse mașinile de curse și toate echipamentele. Până în ziua testului, 4 iunie, totul va fi stabilit.
10 Fiecare Porsche 919 Hybrid trimite 14 GB de date la boxe prin intermediul conexiunii de date în timpul cursei de 24 de ore.
11 Cu 15 minute înainte de începerea primei curse a lui 919 la Silverstone 2014, directorul echipei Andreas Seidl și-a canalizat tensiunea în următoarea declarație: „Un pas mic pentru omenire, dar un salt uriaș pentru Porsche. Avem două vehicule LMP1 în linia de start”.
12 O jantă cu anvelopa montată cântărește 19,9 kg. Mecanicul Rainer Mühlhäuser demontează și instalează cu ușurință roata cu o singură mână. De când a arătat-o la cursa de deschidere de la Silverstone, mulți au încercat să imite această mișcare impresionantă.
13 Cursa de 24 de ore de la Le Mans din 2014 a durat 20 de ore când numărul 20 de start a preluat conducerea. La douăzeci de minute după începerea ultimei sale perioade, Mark Webber a condus numărul 20, complet electric, înapoi la boxe: defecțiune a transmisiei. Douăzeci de minute mai târziu, mașina soră numărul 14 a suferit o defecțiune a transmisiei.
14 În noaptea întunecată de 9 decembrie 2013, ceasul arăta 20:32, când Mark Webber a urcat pentru prima dată într-o mașină LMP1 și a condus pe o pistă necunoscută. Testul de rulare de la Portimao a fost un punct de cotitură: la 919 Hybrid, motorul V4 a provocat vibrații puternice, iar experții Porsche au reușit să elimine această problemă abia în decembrie.
15 Era 10 octombrie 2014, o zi de antrenament în Fuji, când echipa l-a felicitat pe Brendon Hartley la împlinirea a 25 de ani cu cadouri. Dar, din păcate, cu o lună prea devreme.
16 Treizeci de opriri pentru realimentare și zece opriri pentru schimbarea anvelopelor și a șoferului sunt programate pentru fiecare Porsche 919 Hybrid la Le Mans.
17 La volanul mașinii câștigătoare ulterioare, 54 de ture la rând s-au aflat Romain Dumas și Neel Jani în noaptea de la Le Mans 2016. Datorită fazei de mașină de siguranță, Dumas a avut cel mai lung timp pe tur dintre orice pilot Porsche LMP. Aceasta a durat între orele 00:13 și 03:38. Aproximativ același lucru corespunde cu durata a două curse de Formula 1 Grand Prix.
18 Aproximativ 60 la sută din energia regenerată în 919 Hybrid se datorează frânelor de pe puntea din față, iar pentru restul de 40 la sută energie returnată prin gazele de eșapament.
19 Aproximativ 65 de oameni din echipa Porsche LMP reprezintă echipa operativă pentru cursa de 6 ore. La 24 de ore de la Le Mans, această cifră crește la 90.
20 Exact 90 de grade este unghiul dintre cele două rânduri de cilindri ale motorului cu ardere internă V4 la modelul 919 Hybrid. Dar în modul său de funcționare, este construit ca un boxer montat abrupt.
21 În timpul finalei din Bahrain din 2015, mașina condusă de Timo Bernhard / Brendon Hartley / Mark Webber a rupt ambele tije fluture de admisie. Faptul că șoferii au ajuns totuși la linia de sosire și au devenit campioni mondiali se datorează ideilor mecanicilor inteligenți și inginerilor cu reacție rapidă: mecanicii au pus clapeta de accelerație la maxim cu doi clești blocați, fixați cu legături de cablu, în timp ce inginerii programau în timp real. pentru a menține mașina în mișcare.
22 Pe 30 noiembrie 2014, la finala de la Sao Paulo, Mark Webber a suferit cel mai grav accident din întreaga sa carieră în turul 239.
23 După 248 de ture, Neel Jani a luat prima victorie pentru Porsche 919 Hybrid cu mașina soră din Sao Paulo.
24 de ture lungi de 395 au fost parcurse de Earl Bamber / Nico Hülkenberg / Nick Tandy în drumul lor către victorie la Le Mans 2015. Acești trei începători LMP au convenit între ei că fiecare conduce în ritmul cu care se simt confortabil. În acest fel, un loc pe podium ar fi trebuit să fie la îndemână. A fost prima victorie generală a Porsche din 1998.
25 Cea mai lungă distanță parcursă vreodată în timpul celor 24 de ore de la Le Mans este de 397 de ture. Câștigătorii au trecut prin școala Porsche (Timo Bernhard / Romain Dumas / Mike Rockenfeller), dar în 2010 au condus un Audi. Au parcurs 5.410.713 km.
26 Mai mult de 400 CP este puterea ambelor sisteme de regenerare a energiei (frână pe puntea față și sistem de evacuare). La apăsarea unui comutator, motorul electric alimentează puntea față și transformă temporar 919 într-un vehicul cu tracțiune integrală.
27 Mai puțin de 500 CP este puternicul turbo-benzină al Porsche 919 Hybrid. Acest motor antrenează roțile din spate.
28 Porsche 919 Hybrid este singura mașină LMP1 care nu numai că regenerează energia la frânare, ci și la accelerare datorită sistemului de recuperare a energiei gazelor de eșapament.
29 În 1900, Ferdinand Porsche a construit prima mașină cu propulsie hibridă. Numele lui era Semper Vivus, care se traduce prin „întotdeauna în viață”. Două motoare electrice au fost amplasate în butucii roților (fiecare cu 20 de amperi la 90 V). Apoi, în 1901, Porsche cu prototipul său îmbunătățit Lohner-Porsche a obținut cel mai bun timp dintre mașinile electrice în cursa montană de la Semmering. O serie mică de vehicule compacte electrice cu două locuri a fost dezvoltată ulterior din acel model.
30 Și două ore mai târziu mai simțeam mirosul dacă unul dintre ceilalți șoferi avea probleme cu vântul, a spus Neel Jani în 2013 despre calitatea ventilației cabinei a unuia dintre primele vehicule de testare…
31 Până la 22.984 de modificări (în funcție de grade mai mari și mai mici) au fost stăpânite de cutia de viteze a Porsche 919 Hybrid câștigătoare în cursa de 24 de ore de la Le Mans din 2016.
32 Un total de 62.000 kWh de putere electrică a fost regenerat de Porsche 919 Hybrids pe 321.000 km (test de condus și curse de weekend din 2013) din ambele sisteme de recuperare a energiei. Dacă ar fi 919 centrale electrice, ar putea alimenta un sat cu 15 case cu energie electrică pentru tot anul.
33 Cel puțin 120.000 de rotații pe minut sunt realizate de turbina, care este situată în sistemul de evacuare și antrenează generatorul. Pentru o funcționare mai eficientă la turații mici ale motorului, turbina are o geometrie variabilă. Pe de altă parte, turbocompresorul funcționează fără VTG.
34 Diferitele modele Porsche 919 Hybrid din 2014 până la sfârșitul lunii mai 2017 au parcurs 128.000 de kilometri în cursele de weekend (inclusiv antrenamente și calificări).
35 În plus, încă 193.000 de km s-au acumulat în test drive din 2013.
36 Pompa de lichid de răcire a lui 919 Hybrid a funcționat fără probleme timp de 243.000 km, până când a eșuat în mod neașteptat la 23:13 peste noapte la Le Mans 2016. La 01:56 Bernhard / Hartley / Webber s-au întors din 39 de ture în cursă.